RECURSOS DE LLENGUA

 ESCRIVIM I ENS DEIXEM TRANSPORTAR A HISTÒRIES MÀGIQUES??

Troba el començament que més t'agradi i deixa la teua imaginació que siga la que continue... 

Tindre en compte:

- La llargària ha de permtetre que la història tingui sentit. 

- Respectar una estructura on després de tot el que va passant, trobem un final. 

- Presentació i cura en l'ortografia i el vocabulari. 

- Pots deixar un espai per a la il·lustració.


  1. Un descobriment misteriós:

    • "Mentre caminava pel bosc, Lucas va ensopegar amb alguna cosa soterrada en el sòl. Era una antiga caixa de fusta coberta de molsa. Quan la va obrir, va trobar un mapa molt vell..."
  2. Una aventura inesperada:

    • "Ana mai va pensar que el seu dia normal a l'escola es convertiria en una aventura. Tot va començar quan un estrany paquet va arribar a casa seua, dirigit a ella però sense remitent..."
  3. Un nou amic especial:

    • "En el seu dotzè aniversari, Sara va rebre un regal inesperat: un petit drac que només ella podia veure. Aviat es va adonar que el drac tenia poders màgics..."
  4. Un viatge en el temps:

    • "Quan Javier va trobar un rellotge antic en l'àtic del seu avi, no tenia ni idea que, en donar-li corda, el transportaria al passat, just enmig d'una batalla medieval..."
  5. Un misteri a l'escola:

    • "Un matí, en arribar a l'escola, Laura i els seus amics van descobrir que totes les portes i finestres estaven tancades des de fora. Algú havia deixat una nota misteriosa a l'entrada..."
  6. Un desig complit:

    • "Durant una nit d'estrelles fugaces, Mateo va demanar un desig sense pensar-ho molt. Al matí següent, es va adonar que tot el que desitjava s'estava tornant realitat, però no de la manera que ell esperava..."
  7. Un món paral·lel:

    • "María sempre havia sentit que hi havia alguna cosa estranya en el mirall del passadís. Un dia, va tocar la seua superfície i va ser transportada a un món paral·lel on tots els seus amics tenien personalitats oposades..."
  8. Una carta misteriosa:

    • "Pedro va trobar una carta antiga amagada al jardí de casa seua. Estava dirigida a algú amb el seu mateix nom, però datada cent anys abans. La carta parlava d'un tresor amagat..."
  9. Un ésser d'un altre planeta:

    • "Lucía estava mirant les estrelles amb el seu telescopi quan va veure alguna cosa caure del cel. En arribar al lloc de l'impacte, va trobar una càpsula amb un petit ésser extraterrestre que necessitava la seua ajuda..."
  10. Un objecte màgic:

    • "En una botiga d'antiguitats, Juan va trobar un llibre molt vell amb una coberta de cuir. Quan el va obrir, es va adonar que cada pàgina descrivia esdeveniments que estaven per succeir..."


AVUÍ REPASSEM L'APÒSTROF

Deixem ací els apunts que hem pres a classe. Als quaderns interactius de liveworksheet teniu exercicis per a repassar.😉


Exemples: la universitat, la humitat, la història, la informació...



COMENCEM AMB ELS VERBS I ELS TEMPS VERBALS:



Necessites ajuda?  Mira aquesta pàgina  AQUí



PER A NADAL, FIGUES I PANS

Aquesta nadala recuperada pel grup colivenc "El Diluvi" ens transmet tendresa i records amb un ritme molt alegre. 

Recorda aprendre la cançó per a cantar-la amb la família i tradueix les paraules que no conegues. 

Vos repte a fer una coreografia per a aquesta nadala. 😉


 

TREBALL VALENCIÀ "COMPRENSIÓ LECTORA" data lliurament: 9 de novembre

Entreu a la següent pàgina i podreu llegir informació sobre les illes de plàstic al voltant del nostre planeta. Respon les preguntes a una fulla del carpesan.  


Què són les illes de plàstic? > MENJA, ACTUA, IMPACTA (menjaactuaimpacta.org)


PREGUNTES A RESPONDRE:

1. Què són les illes de plàstic?

2. On es troben aquestes illes?

3.Quantes tones de plàstic són llançades cada día i cada any als oceans? Què et sembla?

4. Quins són els principals problemes d'aquetes illes de plàstic? Com t'afecten a tu?

5. Què són els microplàstics i com poden arribar al nostre organisme?

6. Què poden fer els governs per ajudar a reduir aquest desastre?

7. Què tipus de plàstics són els que produixen més brutícia a la mar?

8. Què podem fer nosaltres per ajudar a reduir aquest desastre?

9. Quina acció proposaries portar a terme a l'escola per ajudar a reduir aquest tipus de residus?

10. Prenent aquestes accions, a quins ODS estariem ajudant a aconseguir?




JUGUEM UN POC AMB LES CANÇONS QUE HEM APRÉS FINS ARA. (PODEM PROBAR A JUGAR AMB LA FAMÍLIA)

COMIENZA POR EL NIVEL PRINCIPIANTE, AFINA TU OÍDO Y ESCRIBE LA PALABRA QUE FALTA. DESPUÉS PUEDES PROBAR CON NIVELES MÁS DIFÍCILES.

Alegria | el Diluvi


el Diluvi - I tu, sols tu (Videoclip Oficial) - YouTube


Mare Terra - Videoclip Confinat - YouTube

 

 

 

ESTE ESPAI EL FAREM SERVIR PER A POSAR ACTIVITATS ON PODER REPASSAR I TREBALLAR ELS CONTINGUTS DE LLENGUA QUE PORTEM A TERME A CLASSE.


conjuncions/preposicions


Resultado de imagen de ORTOGRAFIA DIBUJO
 VOS DEIXE UN LINK QUE EXPLICA L'US DELS PRONOMS FEBLES


https://www.youtube.com/watch?v=U2izyKIoK3M


Resultado de imagen de PRONOMS DIBUIX

ACÍ PODEM JUGAR UN POC AMB ELS PRONOMS FEBLES

https://www.cerebriti.com/juegos-de-idiomas/pronoms-febles-1
http://www.mariainmaculada.es/valencia/recursos/pronomsfebles.htm





PRACTIQUEM ELS ADVERBIS

http://aplicacions.llengua.gencat.cat/itineraris-aprenentatge/suficiencia/scl/scl1/scl18/scl18.htm

_
________________________________________________________________________


FAREM SERVIR AQUEST LINK ON TROBEM ACTIVITATS PER PRACTICAR LA COMPRENSIÓ.


JUGUEM AMB LA LLENGUA: CANTEM AMB TOTS LES CANÇONS MÉS BONIQUES EN VALENCIÀ I CATALÀ. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario